October, 2017

now browsing by month

 

7 Ubat Kencing Manis Berdasarkan Petua Tradisional

Biasanya petua dikaitkan dengan pengambilan akar kayu dan daun herba . Kali Ma Fas nak kongsi tentang ubat kencing manis berdasarkan petua tradisional. Pernah juga tulis pasal petua kencing manis DI SINI. Kita sedia maklum orang yang mengidap kencing manis atau diabetis ada tanda-tanda awal yang boleh dikenalpasti. Tentang simptomRead More

Petua Kencing Manis Yang Boleh Diamalkan

petua kencing manis

Sebelum ni Ma Fas pernah cerita pasal simptom orang yang ada kencing manis DI SINI. Tapi  harini Ma Fas nak cerita tentang petua kencing manis pulak. Yala..macam-macam petua kita dengar dari orang perseorangan atau dari pengalaman pengidap kencing manis. Ada yang serasi maksudnya, bacaan gula tu turun, malah ada yangRead More

Simptom Kencing Manis Peringkat Awal

kencing manis

Ada di kalangan saudara Ma Fas yang mengalami penyakit diabetis atau kencing manis. Pada awalnya mereka tak sedar pun yang mereka sudah ada simptom kencing manis. Bila dah disahkan melalui ujian darah baru tau yang selama ni mereka dah ada kencing manis. Kalau Ma Fas sembang-sembang dengan jiran-jiran atau kawan-kawanRead More

Khasiat Peria Katak : Bantu Turunkan Kadar Gula Dalam Darah

khasiat peria katak

Siapa pernah makan peria katak? Baru-baru ni ada orang bagi kat Ma Fas peria katak ni. Buahnya tak berapa besar pun. Tapi khasiat peria katak ni sangat bagus untuk kesihatan. Kalau selalu diamalkan ia dapat mengurangkan kadar gula dalam darah bagi mereka yang ada penyakit kencing manis atau diabetis. KalauRead More

Resepi Peria Katak Goreng Mak L Sempoi

Wahh..plan nak masak apa esok uoolllss.. 😁 Harini saja syok syok nak up resepi peria katak goreng..Ma fas tau..banyak dah orang up resepi peria katak..tapi ni Ma fas up untuk simpanan dan rujukan sendiri akan datang…hihi Sebenarnya, ada sorang jiran Ma fas ni. Ma fas panggil dia Mak L..Mak LRead More

Supplemen Terbaik Malaysia Untuk Kesihatan

saintis shaklee

Salam 1 Dunia..Sebenarnya Ma Fas nak cerita pasal supplemen terbaik untuk kita  semua. Kalau anda masih mencari-cari supplemen apa nak amal, suka Ma Fas nak sarankan untuk ambil supplemen terbaik Malaysia ni untuk kesihatan anda. Haaa…supplemen apa tuu??     Tentulah supplemen terbaik dari Shaklee. Kenapa Shaklee pulak. Tentu andaRead More

ˆ