Hadiri Kelas Masakan Chef Amer Sebagai Terapi Diri

Alhamdulillah, akhirnya dapat juga Mama fas hadiri kelas masakan Chef Amer. Siapa lagi kalau bukan  Chef Amer – The Chocolatier, Pakar Coklat di Malaysia. Hehehe…Sebelum ni pernah masuk kelas masakan Chef Alex Goh…waktu tu kelas buat roti…pun best jugak sebab Chef Alex Goh pun tak lokek ilmu.

 

 

Kelas Masakan Bersama Chef Amer,Chef Amer,Kek Komersial,Pengedar Shaklee Jitra,Alor Setar,Kedah

 

Mama fas ada masa suka juga masak kek, kadang-kadang  dok cuba buat kek komersial untuk makan sendiri-sendiri. Waktu tu suka follow blog kak Azlita Masammanis. Tau pasal Chef Amer pun dari blog Kak Ita juga. Lepas tu baru perasan Chef Amer dalam tv dan majalah-majalah masakan. Sejak tu baru tau yang Chef Amer ni memang femes rupanya…huhiii (rupanya Mama fas yang ketinggalan zaman..huhuhu)

 

 

 

Kebetulan Mama  fas dapat tau ada Kelas Masakan Chef Amer tu melalui sms dari owner  kedai bakeri di Jitra ni la juga. Kalau tak, Mama fas pun tak tau. Kelas kali ni buat kek komersial. Waaaaa….bagai bulan jatuh ke ribaaa….memang dah lama teringin nak masuk kelas Chef Amer ni, tapi masih tak berkesempatan. Akhirnya, kebetulan hari kelas tu, suami Mama fas yang bercuti boleh la tolong jaga anak-anak…Hahhaa…al-maklumla…ni la masanya mama nak berhibur sekejap…masak kek gituuu….hehhehe…balik nanti mama bagi upah ye..rasa kek yang mama belajar…

 

 

Kelas Masakan Bersama Chef Amer,Chef Amer,Kek Komersial,Pengedar Shaklee Jitra,Alor Setar,Kedah..

Chef Amer dengan sungguh-sungguhnya mengajar kami supaya faham..hehehe

 

 

 

Kelas kali ni dibawakan oleh Le Bourne, pengeluar Coklat di Malaysia dan Chef Amer selaku Duta Le bourne. Dalam kelas ni kami diajar oleh Chef Amer tentang perbezaan coklat, iaitu coklat yang baik kualitinya dengan coklat yang rendah kualitinya. Sememangnya coklat yang berkualiti tinggi adalah coklat yang sebenar-sebenar  dan tidak dicampur dengan tepung dan sebagainya. Kami juga diajar mengenal perbezaan coklat dengan cara merasa dan menghidu. Tapi Mama  fas dah lupa baunya macamana….huhuhu…Apa pun, tak hairanlah, bila mana orang akan tetap membeli  kek  yang sedap pada harga yang tinggi kerana keenakan coklat dan kualiti kek tersebut.

 

 

 

Macam tu la juga dengan supplemen. Orang takkan berkira untuk melabur dalam mendapatkan supplemen yang berkualiti tinggi dan semulajadi  serta standard yang tiada tandingan macam Shaklee untuk kesihatan sendiri. Sebab ianya memang terbukti SELAMAT, BERKESAN dan MESRA ALAM. Dihasilkan oleh para saintis dan setiap produknya mempunyai  bukti kajian sains dan makmal serta lebih dari 100 bahan kajian penerbitan. Multivitamin Shaklee sendiri sudah berusia lebih 100 tahun lebih dan digunakan hampir  seluruh penduduk dunia….Hakikatnya kita sendiri juga yang membuat pilihan kan…nak yang sintetik banyak je pilihan, nak yang terbaik untuk diri sendiri dan orang yang tersayang pilihlah Shaklee….Haaa…udah berlebih pulak ya….hehehe…

 

 

 

Kelas Masakan Bersama Chef Amer,Chef Amer,Kek Komersial,Pengedar Shaklee Jitra,Alor Setar,Kedah.

Asyik gelak sajaa….hehehe

 

 

Berbalik kepada kelas masakan Chef Amer….Rupa-rupanya kan, Chef Amer ni seorang yang suka melawak dan sporting….tak kering gusi sepanjang kelas berlangsung..Cer tengok, hensem dan manis orangnya…hehehe…maunya tak manis, asyik makan coklat aja…..Tanya je apa-apa soalan,  dijawabnya dengan details, siap bagi petua dan tips…Yang pasti, kelas masak bersama Chef Amer ni memang boleh jadi  terapi lah, bila gelak-gelak tu, hilang segala penat dan stress, rasa hepi  je…hehehhe

 

 

 

Kelas Masakan Bersama Chef Amer,Chef Amer,Kek Komersial,Pengedar Shaklee Jitra,Alor Setar,Kedah,Butterscotch Bite Cake

Tadaaa….. Inilah hasilnya…….:) 🙂

 

 

 

Kelas kali ni kami diajar tiga jenis resepi dan satu resepi tambahan. Cer tengok kek ni…perghhhh…cantikkk…tertarikkk…..dannn…sedappp……hehehe

 

 

 

Kelas Masakan Bersama Chef Amer,Chef Amer,Kek Komersial,Pengedar Shaklee Jitra,Alor Setar,Kedah,Mousse

Mousse

 

 

 

Kelas Masakan Bersama Chef Amer,Chef Amer,Kek Komersial,Pengedar Shaklee Jitra,Alor Setar,Kedah,Hot Chocolate

Hot Chocolate

 

 

 

 

Kelas Masakan Bersama Chef Amer,Chef Amer,Kek Komersial,Pengedar Shaklee Jitra,Alor Setar,Kedah,Gianduja Truffino

Gianduja Truffino

 

 

Kalau nak buat kek ikut ikut stail sendiri,  main agak-agak je, boleh je kek tu jadi kek….hahaha… tapi itulah kadang-kadang  kek jadi tapi rasanya tak sedap pulak macam yang kita beli, kadang-kadang pulak walaupun dah ikut resepi , tak menjadi pulak kek kita tu… haaa….cane tu….cer cite cer cite…..bila berguru kita tau cara yang betul, dapat petua dan tips..hasilnya…..in shaa Allah memang menjadi…hehehe

 

 

Jadi, bagi yang belum pernah hadiri kelas masakan Chef Amer, kalau berpeluang hadirilah..Memang Best Gilerr…

Save

Save

Save

Save

Save

Leave a Reply

Your email address will not be published.

CommentLuv badge

ˆ