Penawar Kulit Gatal Menggunakan Krim Serbaguna Herbal Blend Shaklee

Nak cerita ni..Minggu lepas kulit badan anak mama fas jadi gatal-gatal. Tak tahu macam mana boleh jadi kulit gatal gitu. Nak kata nyamuk gigit, Nina sorang je yang jadi.  Kalau bukan nyamuk, tak tahu serangga apa. Tidur malam tu selepas balik dari kampung, Nina dah merengek-rengek sebab tak tahan gatal. Tak pulak mama fas bangun belek, cuma tolong garu saja sambil mata terpejam…hehehe..Mama fas ingat sebab dia berpeluh hangat, sebab tu gatal, jadi mama fas cuma bangun bukakan kipas. Teruk betul kan mama ni…

kulit-gatal-sebelum

 

kulit-gatal-selepas

 

Esok pagi Nina masih merengek-rengek suruh garu. Gatal katanya. Mama fas cakap, jom kita mandi dulu, lepas mandi hilangla gatal. Sekali buka baju..tengok  ada bintik-bintik merah timbul kat kawasan yang dia gatal. Depan dan belakang badan Nina ada. Tempat garu tu jadi merah. Kesian la pulak.

 

 

 

Apalagi..bawak pi mandi..sabun guna Basic-H ja..lepas dah mandi, lap lap pastu sapu dengan Herbal Blend.

 

 

 

Kira hari pertama tu 2 atau 3 kali juga sapu. Nina asal gatal ja dia sapu. Malam tu dia dah tak gatal lagi dah. Tidur pun lena ja. Alhamdulillah.Hari kedua dah mula kecut la yang bintik-bintik besar. Hari ketiga dah banyak kecut, nipis  dan kering. Alhamdulillah. Cepat juga reaksi krim ni walaupun terdiri dari bahan-bahan semulajadi  ja.

 

 

 

Selain sapu memang mama fas bagi juga anak telan vitamin C banyak-banyak juga OmegaGuard. Kebetulan  Nutriferon ada jadi mama fas bagi dia makan satu sachet tu untuk 2 kali sehari.

 

 

 

Kalau ada yang nak ikhtiar dan cari penawar kulit gatal, boleh ikhtiar dengan Sapuan Herbal Blend Shaklee dan sebaiknya ambil juga supplemen untuk support dalaman.

 

 

 

 

Sebarang Pertanyaan Hubungi Kak fas ya..:)

Hubungi Pengedar Shaklee,set berpantang shaklee, set bersalin shaklee Kedah, Jitra

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.

CommentLuv badge

ˆ