Set Mengandung Shaklee 2018 | Pilihan Para Ibu Bijak

Ibu-ibu tengah survey Set Mengandung Shaklee ya..:) Apa kata bapa mithali hadiahkan la Set Mengandung Shaklee ni untuk isteri tercinta yang tengah mengandungkan permata hati tu kannn.

 

Set Mengandung Shaklee 2018 Pilihan Ibu BijakSET MENGANDUNG SHAKLEE

 

 

Cabaran Ketika Mengandung

 

Banyak cabaran dan situasi yang dilalui bagi setiap ibu dalam melalui proses mengandung sepanjang  9 bulan 10 hari. Setiap ibu, masing-masing mempunyai pengalaman yang berbeza. Ibu mengandung sulung mahupun yang dah anak ke 3, 4dan 5 pun tetap melalui pengalaman mengandung yang berbeza.

 

 

 

Lain anak, lain pembawaannya. Memang betul. Tak dinafikan. Belum lagi masuk alahan yang teruk, hb menurun, masuk keluar wad dan macam-macam lagi. Segalanya perlu dilalui dengan penuh sabar demi zuriat tercinta. Betul?? Segalanya memerlukan kesabaran, ketabahan dan kekuatan bukan saja emosi malah fizikal.

 

 

 

Antara situasi yang dilalui oleh ibu mengandung adalah :

  1. Loya muntah
  2. Letih lesu
  3. Hb rendah
  4. Alahan
  5. Mood berubah-ubah

 

 

 

Situasi begini kadangkala boleh mengganggu rutin harian bukan saja di rumah malah di tempat kerja. Kekadang tu rasa malasss jaa. Pengalaman sendiri…hihihi….Biasanya keadaan begini terjadi dalam 3 bulan pertama kehamilan dan di akhir-akhir kehamilan.

 

 

 

Namun begitu, situasi macam ni boleh dikurangkan dengan pengambilan nutrisi yang lengkap, rehat yang cukup malah boleh dikatakan sokongan dan kasih sayang si suami lebih diperlukan gituuuu..

 

 

 

Nutrisi Ibu Mengandung

 

Sebelum mengandung lagi sebenarnya sudah digalakkan untuk ibu mengambil asid folik dan nutrisi yang seimbang sebagai persediaan sebelum mengandung.

 

 

 

Semuanya adalah untuk memastikan janin yang terbentuk sihat dan berkembang dengan sempurna. Kekurangan zat boleh merisikokan ibu dan juga bayi dalam kandungan.

 

 

 

Cara Mendapatkan Nutrisi Lengkap Ibu Mengandung

 

Sepanjang mengandung, ibu dinasihatkan untuk makan semua jenis kelompok makanan bagi mendapatkan nutrisi yang cukup.

 

 

set mengandung shaklee

 

 

Antaranya :

 

Protein 

Ccontohnya telur. Protein perlu untuk pertumbuhan janin yang sihat

 

Karborhidrat

Contohnya nasi dan roti sebagai sumber tenaga agar ibu dapat melakukan aktiviti harian dengan jayanya.

 

Sayur-sayuran hijau dan buah-buahan

Sebagai sumber serat dan zat lain seperti asid folik untuk pembinaan darah dan sistem penghadaman yang baik

 

 

 

Banyak lagi sumber makanan yang boleh diambil  oleh ibu sepanjang mengandung. Namun, ada juga ibu yang tidak mempunyai selera makan yang baik ketika mengandung. Kalau ibu yang tidak ada sebarang alahan pun memerlukan makanan tambahan untuk memastikan kesihatan sentiasa optimum , inikan pula ibu yang mengalami alahan seperti morning sickness tu. Memang WAJIB la ibu perlu ambil makanan tambahan seperti Set Mengandung Shaklee bagi menampung zat-zat yang kurang diperolehi dari pemakanan harian.

 

 

 

Kepentingan Pengambilan Vitamin Ketika Mengandung

 

Setiap  kali buat checkup mengandung kat klinik kesihatan kerajaan atau swasta, ibu-ibu mengandung  mesti  dibekalkan dengan vitamin  tambahan kan? Paling minima klinik bagi adalah Asid Folik dan Vitamin C. Kalau inginkan kombinasi produk Shaklee pun ada, iaitu Set Mengandung Shaklee.

 

 

 

Kenapa ibu mengandung dibekalkan dengan vitamin? Sebabnya, masa mengandung, badan ibu bekerja dua kali ganda, darah juga bertambah, nutrient yang lebih juga diperlukan bukan saja untuk diri si ibu tetapi juga untuk dibekalkan kepada anak di dalam kandungan.

 

 

 

Jadi, boleh dikatakan vitamin wajib diambil oleh ibu mengandung bagi memastikan tahap kesihatan diri ibu dan janin dalam kandungan terjaga dan berada pada tahap optimum. Terutamanya soal hb darah perlu diambil perhatian. Boleh baca entri cara atasi hb rendah semasa mengandung.

 

 

 

Mengikut saranan Pakar Perbidanan dan Sakit Puan Dr Hamid Arshat, ibu yang mengandung  perlu mengambil vitamin atau makanan tambahan  demi kesihatan ibu dan juga bayi dalam kandungan.

 

set mengandung shaklee 2018

 

Boleh dikatakan pemakanan harian kini tidak lagi mengandungi kandungan zat yang tinggi. Bila kurang zat, bagaimana zat-zat ini nak diserap oleh badan. Contohnya bila kita masak sayur lama-lama pun boleh merosakkan atau memusnahkan zat. Jadi, solusinya adalah melalui pengambilan vitamin.

 

 

 

 

Pengalaman Ma fas sendiri, bila masuk 5 bulan ke atas tu, hb akan drop. Bila direnung balik melalui pemakanan harian, hb Ma fas hanya akan drop bila bulan tu ma fas culas makan vitamin dan kerap minum teh dan kopi..huhuhu

 

 

 

Jadi, bila Ma fas dapat tahu hb turun, mula la konsisten semula makan vitamin dalam Set Mengandung Shaklee dan kurangkan minuman teh dan kopi. Alhamdulillah, hb naik semula. Bab makan sayur dan buah-buahan tu memang Ma fas ambil setiap hari sebab memang akan jadi feveret pulak  sayur-sayuran dan buah-buahan ni bila mengandung.

 

 

 

Dengan adanya Set Mengandung Shaklee, ibu-ibu boleh dapatkan nutrisi yang lengkap dan mudah malah merupakan supplemen semulajadi lagi selamat. Proses kehamilan juga dilalui dengan sihat dan gembira.

 

 

 

Sebagai tambahan info, Set Mengandung Shaklee  adalah pilihan yang lengkap, iaitu mengandungi kesemua nutrisi asas yang wajib diambil oleh ibu mengandung demi kesejahteraan diri ibu dan bayi.

 

 

 

Ia mengandungi protein, multivitamin dan multimineral, kalsium, magnesium, asid folik, asid lemak Omega-3, vitamin B, dan vitamin C. Sangat mudah kan..:)

 

 

Manfaat Makanan Tambahan Dalam Set Mengandung Shaklee

 

 

 

Manfaat ESP Shaklee

 

Set Mengandung Shaklee - esp shaklee

  • Protein adalah makanan utama sel.
  • Berfungsi mengekalkan pertumbuhan janin yang normal dan sihat.
  • Mengawal atur keseimbangan bendalir dalam badan.
  • ESP memberi tenaga kepada ibu lebih lama.
  • Membantu ibu memperolehi kesan yang terbaik di samping pengambilan vitamin-vitamin lain. Kulit juga tanpa sengaja menjadi lebih cantik dan anjal.

 

 

 

Manfaat Vitalea Shaklee

 

Set Mengandung Shaklee - vitalea

  • Vitalea adalah multivitamin yang lengkap dengan 28 jenis vitamin dan mineral.
  • Vitalea mengandungi zat besi yang membantu dalam penghasilan sel darah merah. Sel darah merah yang cukup dapat mengelak ibu dari cepat letih, mudah pitam, lesu dan sebagainya.

 

 

 

Manfaat B-Complex Shaklee

 

Set Mengandung Shaklee - b complex

  • Satu-satunya vitamin B dalam pasaran yang lengkap dengan 8 kumpulan Vitamin B. Kesemua 8 jenis vitamin B ini sangat diperlukan oleh badan agar lebih bertenaga, emosi lebih stabil, kurang stress dan otak lebih fokus.
  • Paling best wajah juga jadi lebih berseri dengan adanya vitamin B yang cukup dan lengkap.

 

 

 

Manfaat SR Vita C Shaklee

 

Set Mengandung Shaklee - vitamin c

  • Sumber antioksidan yang membantu meningkatkan sistem imuniti badan ibu dan juga bayi dalam kandungan.
  • Sangat diperlukan untuk penyerapan zat besi yang optimum.

 

 

 

Manfaat Ostematrix

 

Set Mengandung Shaklee - ostematrix

  • Mengandungi sumber kalsium dan magnesium
  • Kalsium sangat penting untuk pembinaan tulang, gigi dan saraf dalam tubuh manusia.
  • Perlu diambil ibu mengandung dalam kuantiti yang cukup agar dapat mengurangkan risiko osteoporosis lebih cepat selain dapat mengurangkan sengal-sengal badan.
  • Kandungan magnesium dapat melancarkan pergerakan usus yang baik.

 

 

 

Manfaat Omega Guard

 

Set Mengandung Shaklee - omega guard

  • Merupakan minyak ikan berkepekatan tinggi dan bebas toksin.
  • Mengandungi sumber asid lemak DHA yang sangat penting untuk perkembangan otak dan mata bayi dalam kandungan.

 

 

 

Jadi, bagi ibu-ibu yang sedang mengandung tu boleh la hubungi Ma fas di 012-4686513 untuk mendapatkan Set Mengandung Shaklee anda sekarang. 🙂

 

 

 

In shaa Allah, Ma fas akan bantu memberikan panduan pengambilan yang sebaiknya .

 

 

PENGEDAR VIVIX SHAKLEE KEDAH

 “Dapatkan produk Shaklee daripada Ma fas dari Team #Superstarzfamily yang mempunyai pengalaman 21 tahun dalam Shaklee dan kami juga dibimbing oleh doktor dan pakar nutrisi.”

 

 

 

 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge
ˆ