Shaklee Collagen Powder Minuman Kolagen Terbaik Dan Berkesan

Shaklee Collagen Powder Minuman Kolagen Terbaik Dan Berkesan

Kalau uolls nak tahu, bila ambil minuman Shaklee Collagen Powder, kulit uolls akan terasa lembut sangat seawal 3 hari. Ni bukan propa ya tapi pengalaman Ma fas sendiri tau. 🙂 So, harini Ma fas nak share sikit ilmu yang Ma fas tau pasal kolagen Shaklee kat uolls pulak. Sharing is loving gittew..

 

Shaklee Collagen Powder Minuman Kolagen Terbaik Dan Berkesan

 

Kolagen oh kolagen. Boleh kata kebanyakan produk di pasaran ada kolagen. Adakah kita perlukan kolagen? Biasa kita dengar orang ambil kolagen untuk kecantikan. Nak anjal, nak tegang, nak kulit cantik bebas kedutan. Sememangnya kolagen diperlukan kerana kolagen di dalam badan kita semakin menyusut seiring peningkatan usia.

 

 

Dari mana kita nak dapatkan sumber kolagen?

Kita boleh dapatkan sumber kolagen melalui makanan harian kita iaitu dari ayam, lembu, dan ikan. Macam ayam, kolagen ada banyak pada kaki ayam sebagai contoh. Ikan pulak kolagennya ada pada sisik bukan isinya.. Kalau sumber  tak halal bagi orang Islam adalah dari khinzir. Kolagen sebetulnya  tidak ada dalam tumbuh-tumbuhan.

 

 

Tujuan Kolagen Tambahan Perlu Diambil?

Sebagaimana kita maklum, kolagen dalam tubuh badan semakin menyusut seiring dengan pertambahan usia. Tapi, yang paling utama adalah kolagen lebih diperlukan untuk kemandirian dan kesihatan tulang rangka kita.

 

 

Atas sebab itulah Shaklee Collagen Powder dihasilkan. Bukan untuk cantik semata-mata. Tapi untuk kesihatan yang berpanjangan.

 

 

Contoh mudah, ni pengalaman Ma fas jugak..pernah terkehel kaki masa nak langkah longkang. Terpeleot tepi jalan, siap bunyi praap. Lepas tu memang nak jalan dan memijak tak boleh. Asal bengkok  ja sakit. Sebabnya ligament Ma fas cedera. Ma fas waktu tu ikhtiar dengan Shaklee ja dan salah satu produk yang Ma fas ambik adalah Shaklee Collagen Powder. Alhamdulillah, dalam 2 minggu dah baik sepenuhnya.

 

 

Contoh lain lagi adalah bilamana kita atau mak dan ayah kita yang semakin berusia mengalami sakit lutut atau bahagian sendi. Ligament yang memegang tulang antara tulang itu keras menjadikan aktiviti pergerakan tidak selesa dan sakit. Jika ligament ini tidak kenyal, pergerakan sendi menjadi tidak lancar, rasa ketat dan sakit. Di tambah pula dengan pelincir di antara sendi yang semakin berkurang dek usia.

 

 

Kenapa Perlu Memilih Shaklee Collagen Powder?

 

  1. Halal

Shaklee Collagen Powder dihasilkan dari SISIK IKAN MERAH LAUT DALAM. Dan ia adalah sumber kolagen yang terbaik!

 

Oleh kerana ia dihasilkan dari sisik ikan, maka secara jelas ianya HALAL.

 

Kolagen lain kita kadangkala masih meragui status halalnya. Jadi sebelum membeli pastikan sumber kolagennya dahulu ya.

 

 

 

  1. Keselamatan kesihatan

Shaklee Collagen Powder juga mempunyai saiz molekul yang halus dan ringan iaitu 1000 dalton menjadikannya mudah diserap oleh badan.

 

Collagen powder juga diperkuatkan dengan prebiotik (Lactobacillus acidophilus) yang berfungsi dalam  membantu kolagen masuk di dalam usus dan diserap dengan lebih sempurna. Sebab tu, seawal 3 hari dah boleh nampak effect dekat kulit kita. Best ke best!

Sebagai langkah selamat, hati-hatilah sebelum membeli kolagen. Sebab kolagen yang bersaiz besar boleh merisikokan diri kita sebagai wanita dengan penyakit Fibroid.

 

 

 

  1. Dalam Shaklee Collagen Powder juga ada ditambah Vitamin C dan Vitamin B.

Vitamin C berfungsi untuk menguatkan dan mengukuhkan struktur kolagen disamping mencerahkan kulit.

Vitamin B pula menjadikan kulit lebih berseri-seri.

 

 

 

Nak tahu lebih lanjut berkaitan keistimewaan Shaklee Collagen Powder boleh KLIK SINI.

Haaa.. tu la sebabnya kenapa Shaklee Collagen Powder ni menjadi pilihan terbaik dan berkesan kepada orang yang mengamalkannya.

 

#superstarzfamily

#buildbyme
 

5 Comments to Shaklee Collagen Powder Minuman Kolagen Terbaik Dan Berkesan

  1. In love with Shaklee Collagen

  2. Nina Farhana says:

    Kene betul betul selidik sumber collagen kalau nak ambik kan. Bahayaaaa ?
    Nina Farhana recently posted…Resipi Cupcake Pandan Gula Melaka Terpaling SimpleMy Profile

  3. Sesuatu yang baru pasal collagen, ingat untuk cantik je. Tq info 🙂

  4. Muniraj says:

    Halal dan selamat itu yang best. Berbaloi amalkan utk kesihatan badan.

  5. Fatyn says:

    Alhamdulillah collagen shaklee adalah yang terbaik
    Yang penting HALAL, Selamat & Berkesan
    Fatyn recently posted…Shaklee Collagen Powder Minuman Kolagen Terbaik & BerkesanMy Profile

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge
ˆ