Vitalea For Children iaitu Multivitamin Shaklee Khusus Untuk Kanak-Kanak

Vitalea for Children Shaklee

Siapa tak sayang anak sendiri angkat tangan..??? hehehe..macam cikgu pulak.. sebenarnya mama fas nak perkenalkan multivitamin Shaklee khusus untuk kanak-kanak. Bermula Januari 2015 Shaklee memperkenalkan kembali Vitalea For Children atau multivitamin untuk kanak-kanak  dengan wajah baru.

 

Vita-Lea for Children

Multivitamin dan Multimineral untuk Kanak-Kanak

 

 

Setelah sekian lama tiada di dalam pasaran kini ia diperkenalkan kembali dengan formula yang diperbaharui dan lebih baik dari sebelumnya. Paling penting ia lebih berkhasiat, lebih baik, lebih kualiti dan lebih sedap. Paling utama, mesra kanak-kanak. Kalau anak-anak dah boleh kunyah, bagi je dia kunyah multivitamin ni..hehehehe

 

 

Nak beli untuk permata hati???

 

Klik Gambar !

 

beli sekarang produk shaklee order online

 

Anak sulung mama fas, Ammar selalu kena selesema sejak masuk tadika. Ye la, bila dah terdedah dengan persekitaran dan bercampur dengan kawan-kawan, ada yang kurang sihat, mudah pulak dia terkena jangkitan. Masa dalam bulan Januari hingga pertengahan bulan Februari selang seminggu Ammar selesema pastu demam. Beberapa kali juga la ponteng tadika.

 
Lagi satu, bab makan….sabar je la… anak-anak mama fas ni makan memilih. Paling suka minum susu. Anak sulung mama fas alhamdulillah semua jenis buah dia makan, sayur pulak bayam dan tomato manakala lauk pulak ayam saja…anak kedua mama fas, Amanina pulak satu jenis buah apa pun tak makan, sayur cuma baby corn tu je dia makan pastu lauk cuma ikan je yang dia suka makan….tapi kalau ada sup daging atau ayam….laju jugakla makan…bertambah-tambah…kalau tengok pola pemakanan, memang fail la…sangat tidak seimbang kan…huhuhu

 
Macam mama fas ni kekadang reka macam-macam jugak la nak bagi anak-anak makan. Jenuh pujuk. Ada masa selera makan mereka ada, bertambah-tambah makan nasi…kalau tak, satu dua suap makan dah tak mau…

 
Kalau dah macam tu cara anak-anak mama fas ni makan…memang tak cukup la zat yang seimbang… bagi mama yang bekerja tentu terpaksa membeli…kadang-kadang tu anak-anak sendiri yang minta dibelikan pizza atau KFC. Sampai satu tahap lapar nak makan tapi tak tringin nasi mintak makan Maggi ja…haaa senang keja mama…huhiiii….

 

 

Mama-mama pun kekadang ikut mana yang sempat. Belikan juga makanan ikut permintaan anak-anak. Kalau hari cuti mungkin dapat masak makanan yang lebih berkhasiat dan seimbang kan…kalau hari kerja, beli lauk sedia ada atau makanan segera adalah solusi paling mudah dan cepat.

 
Kalau dah hari-hari makan tak cukup nutrient yang diperlukan, kesian pulak kat anak-anak yang sedang membesar. Kan kan…Ketidakcukupan dan ketidakseimbangan nutrien yang diperlukan boleh mengganggu tumbesaran dan tahap kesihatan mereka. Nak tak nak, kita sebagai ibu bapa lah yang bertanggungjawab dan berusaha memastikan kesihatan mereka terpelihara.

 

 

Di samping makanan, pengambilan makanan tambahan seperti vitamin juga adalah perlu sebagai solusi kepada penjagaan kesihatan dan tumbesaran mereka.

 

 

 

Apa kelebihan Multivitamin untuk kanak-kanak ni?

Mengandungi 18 multivitamin dan multimineral yang sangat diperlukan kanak-kanak

 
Mengandungi 100% vitamin A,C,D dan E serta kesemua 8 jenis vitamin B

 
Mengandungi kalsium, magnesium, zink dan lain-lain mineral

 
Mengandungi Xylitol yang mesra gigi iaitu tidak merosakkan gigi

 
Tidak mengandungi perasa, pengawet, pewarna dan pemanis tiruan

 
Bebas gluten. Sesuai untuk kanak-kanak yang alah gluten

 
Berperisa anggur yang sangat sedap dan digemari kanak-kanak

 
Jumlah nutrient yang lengkap untuk tumbesaran anak-anak yang seimbang

 
Mudah dan pantas diserap

 
Sesuai untuk kanak-kanak berusia 4-12 tahun terutama yang tidak suka sayuran dan buah-buahan.

>>Kalau anak berumur 2 tahun dan sudah boleh kunyah, boleh juga ambil

 
Ingin tahu lebih lanjut, ..:)

Hubungi pengedar shaklee Kedah,Jitra,Alor Setar

 

sharing is caring

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge
ˆ